13.4.18

Pralinki z masła orzechowego

Minęły święta, minął czas na dojadanie resztek po świętach, a u mnie nadal posucha. Powody są zawsze te same, albo wciągnęła mnie rzeczywistość i praca, albo wyjechałam do Polski. Tym razem padło na to drugie. Jak zawsze wielkie oczekiwanie, odliczanie, a później pstryk i smutny powrót. Oj, chyba nigdy się do tego nie przyzwyczaję i nigdy nie pokocham na tyle życia na obczyźnie, żeby traktować ją jak swój prawdziwy dom. Dom jest tam gdzie są ludzie, którzych się kocha. No i okej, mam obok siebie męża, którego kocham, ale w Polsce mam tych ludzi do kochania jeszcze sporą grupkę. A ja mam w sobie tyle miłości, że kipi i muszę jej dawać upust ;) I jestem ogromnie wdzięczna za to grono ludzi do kochania, mimo, że nigdy nie mam dla nich tyle czasu ile bym chciała to odkąd wyjechaliśmy a będzie prawie trzy lata ta grupka nie maleje i mam nadzieję, że nigdy się to nie stanie. Bo jak już kiedyś wrócę to między innymi dlatego, żeby być bliżej nich, żeby nie omijało mnie 80% spotkań, żebym nie miała co odpowiadać na pytania "Karol, co tam u Was?" bo od ostatniego spotkania minęło tyle czasu, że jedyną odpowiedzą jaka przychodzi na myśl jest "a po staremu".  I nie wierzę w żadne powiedzenia pokroju "umiesz liczyć - licz na siebie" i tym podobne farmazony. Trzeba jedynie umieć dobierać sobie przyjaciół, albo mieć szczęście na takich trafić i mieć szczęście posiadać rodzinę, która zawsze gotowa jest do pomocy. Człowiek jest istotą stadną i z samego przebywania z innymi czerpie moc i siłę. Koniec, kropka. 
A na osłodę niech będą dziś pralinki. 


Pralinki z masła orzechowego

Składniki (10 sztuk):

  • 5 łyżek słodkiej śmietanki 15% (użyłam firmy Rama)
  • 2 łyżeczki cukru
  • 3 łyżki (80g) masła orzechowego 
  • 10 zblanszowanych migdałów
Przygotowanie:
  1. smietankę wlać do garnuszka, dodać cukier. Wstawić na niewielki gaz i skarmelizować (przy takiej ilości cukru, nie zrobi się taki typowy gęsty karmel, ale potrzymać na ogniu ciągle mieszając aż cukier się roztopi).
  2. Dodać masło orzechowe i dokładnie wymieszać.
  3. Masę przełożyć do foremek na pralinki. Na dno foremki, lub na górę każdej pralinki położyć migdała. Całość schłodzić w zamrażalce około 1 godziny. 

1 komentarz:

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP