22.2.18

Ciasteczka z płatków jaglanych

Poza zwykłą tęsknotą za rodziną i przyjaciółmi, na obczyźnie doskwiera mi również to, że wszystkie nowości przychodzi mi próbować z niemałym opóźnieniem. Czasami to jeszcze jest tak, że jadę do Polski z myślą, że sobie kupię to czy tamto a w efekcie kasa rozeszła się na coś innego i tyle z moich nowości. Tym razem jednak w końcu się udało. Nie dość, że kupiłam sobie jogurty DayUp, kulki BeRaw Ewy Chodakowskiej to mam również płatki ryżowe i jaglane. O ile te dwie ostatnie rzeczy to taka naciągana nowość, to mój pierwszy raz z tymi płatkami. Na dobry początek - płatki jaglane i ciasteczka. Zawiedziony początkowo mąż, że to nie takie ciasteczka co chrupią - zjadł sam niemal wszystkie. 

Ciasteczka z płatków jaglanych

Składniki (10-12 sztuk):
  • 80 g płatków jaglanych
  • 50 g płatków owsianych
  • 150 ml mleka roślinnego lub zwierzęcego
  • 1 jajko
  • 2 łyżki masła orzechowego
  • 2 łyżki miodu
  • 1 łyżka oleju rzepakowego
  • opcjonalnie: drobne orzeszki

Przygotowanie:
  1. Do miski wsypać oba rodzaje płatków, zalać mlekiem. Wymieszać i zostawić na około 5-10 minut.
  2. Dodać pozostałe składniki i wymieszać. 
  3. Masę nakładać łyżką na blachę wyłożona papierem do pieczenia. Górę posypać drobnymi orzeszkami
  4. Ciasteczka piec w 180* około 25-30 minut, do zrumienienia. 


5 komentarzy:

  1. pyszne "chrupanki" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy8/04/2021

    Upiekłam ciasteczka. Są przepyszne :) Nie miałam masła orzechowego, więc zastąpiłam je tradycyjnym. Dodałam też bakalii. Na pewno wrócę do tego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie daje do piekarnika

    OdpowiedzUsuń
  4. Sa pyszne! Zrobiłam z podwójnej porcji i dodałam siemię lniane i bakalie

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP