19.8.17

Kokosowy deser chia z mango

Długa przerwa, ale mam dobre wytłumaczenie. Najpierw rozłożyło mnie przeziębienie i to na łopatki. Może nie było tak źle jak u chorującego faceta, ale faktycznie wymuszałam na moim mężu (jak już w końcu ten pracoholik był na chwilę w domu) przynoszenie herbatek do łóżka i grzanie stópek. Na koniec mojej batalii z chorobą odwiedziła nas kuzynka! Widzieliśmy się ostatnio na naszym weselu, 2 lata temu. A jak wspólnie doszłyśmy do wniosku nigdy nie spotkałyśmy się ot tak! na pogaduchy czy piwo. Z drugiej strony dzieli nas 6 lat różnicy. Kiedy ja przestałam jeździć do babci pod namiot z koleżankami, ona właśnie zaczynała, kiedy ja kończyłam studia, zaczynała ona i tak można by wymieniać dlaczego nie mogłbyśmy się spotkać. Jednak świat jest malutki, kiedy nie możesz się z kimś spotkać na miejscu, spotkasz go na wakacjach 200 km od domu, albo za granicą właśnie. 
Mimo tego, że moje ostatniotygodniowe wysiłki dieteteczno-treningowe w tym czasie poszły na marne i o ile nie wróciłam do punktu wyjścia, to przynajmniej cofnęłam się do połowy drogi - to właśnie tego było mi trzeba, oderwania od codzienności i świeżej energii, którą mogłabym od kogoś czerpać. A moja 6 lat młodsza kuzynka to tajfun energii! 

Kokosowy deser chia z mango

Składniki (na 2 porcje):
  • puszka zimnego mleczka kokosowego 400 g
  • 100 ml mleka zwierzęcego lub roślinnego
  • 4 łyżki chia
  • 1 duże, dojrzałe mango
  • 2 łyżki miodu
Przygotowanie:
  1. Mleczko kokosowe umieścić w naczyniu. Wlać mleko zwierzęce/roślinne, dodać nasionka chia i miód. Dokładnie wymieszać, żeby nie było grudek z mleczka kokosowego. Odstawić do lodówki na minimum 3 godziny, żeby nasionka spęczniały i całość zrobiła się gęsta.
  2. Mango obrać, pokroić na kawałki i dokładnie zblendować.
  3. Do szklanek nałożyć trochę mlecznego deseru z chia, warstwę zmiksowanego mango i znów mleczny deser z chia. 
  4. Można zjeść od razu, lub do podania przechowywać nadal w lodówce

2 komentarze:

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP