16.12.16

Czekoladowe pierniczki

Jeszcze przed chwilą było za wcześnie na świąteczne przepisy, a tu już święta za pasem i właściwie na kilka przepisów jest już zdecydowanie za późno. Pyszny i miękki dojrzewający piernik już nie zagości na moim świątecznym stole, za to będą czekoladowe pierniczki! Mówiąc szczerze to moje pierwsze samodzielnie upieczone pierniczki. Na wcześniejsze święta wybierałam raczej kruche, jasne ciasteczka. Początek naszej pierniczkowej "przyjaźni" był dość trudny. Wylałam na siebie gorącą czekoladę roztopioną z masłem, taką dopiero co zdjętą z palnika. Oparzyłam udo i prawą dłoń. Na szczęście miałam więcej czekolady i masła w domu, więc z lekkim opóźnieniem udało się wyrobić ciasto. Jak przyszło do wykrawania ciasteczek, to ciasto się kruszyło i przyklejało do blatu. Trochę się napracowałam, trochę uszkodziłam ale suma sumarum wyszłam na plus. Najadłam się pierniczków za wsze czasy bo oczywiście musiałam spróbować co najmniej po jednym z każdej partii. A partii było co najmniej 4 jak nie 5 :) 

Przepis pochodzi z bloga mojewypieki.com. Na blogu jest informacja, że ciasteczka powinny odczekać kilka dni aby zmiękły. Moje były miękkie w zasadzie już w dniu upieczenia (dlatego tyle ich podjadłam). Mimo przejść z wykrajaniem polecam serdecznie - intensywny czekoladowy smak z nutą piernikową. 

Czekoladowe pierniczki
(źródło: mojewypieki.com)

Składniki (4-5 blach):
  • 3 i 1/3 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki kakao
  • 3/4 szklanki cukru pudru
  • 2,5 łyżeczki przyprawy do piernika
  • 180 g masła
  • 1 jajko
  • 3.4 szklanki płynnego miodu
  • 55 g gorzkiej czekolady
Przygotowanie:
  1. Czekoladę roztopić z masłem i miodem. Pzestudzić.
  2. W misce wymieszać suche składniki: mąkę, kakao, cukier puder i przyprawę. 
  3. Do suchych składników wbić jajko, dodać przestudzoną roztopioną czekoladę i mikserem wyrobić ciasto.
  4. Ciasto zawinąć w folię i włożyć do lodówki na 2 godziny. Po tym czasie ciasto wyjąć, i partiami rozwałkowywać na grubość około 3 mm i wykrawać ciasteczka
  5. Układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, piec około 10-12 minut.
  6. Całkowicie przestudzone ciasteczka mozna dekorować lukrem. 


1 komentarz:

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP